Tuesday, November 24, 2009

SALAM 1 MALAYSIA

Salam 1 Malaysia

Pembaca mahupun bagi yang tidak sengaja ter'klik' ke sini, SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA YANG TAK SEBERAPA NI. Saya akan sentiasa rakamkan aktiviti-aktiviti memancing sambil jua menyelam minum air, menjejaki sejarah latar belakang sesuatu tempat yang saya singgah untuk memancing. Bukan apa, nak jadikan sukan memancing sebenarnya adalah wadah mencari ilmu seperti kata pepatah 'Jauh Berjalan Luas Pemandangan'.Saya sukakan realistik memancing bagi ramai orang di Malaysia. Dari sudut kos,masa lapang dan komitmen tugas.Saya tak mampu nak memancing ke Australia atau ice fishing kat mana-mana negara salji dalam masa terdekat ni. Usahkan ke Kalimantan Barat, Sabah dan Sarawak pun saya tak pernah pergi. Ye..saya pemancing realistik orang Malaysia. Ramai pemancing di Malaysia sebegitu. Saya salah seorang dari mereka-mereka yang tidak dinaungi oleh mana-mana company core businessnya memancing atau mana-mana organisasi. Yang pasti saya bersukan.Ye lar jadi penghalang juga kepada hobi yang saya cintai ini tetapi saya perlu makan,pakai selesa dan tunaikan tanggungjawab kepada negara.Maka memancing juga saya mendalami ilmunya,merasai pengorbanannya, berkorban kerananya (hahah! kos lah tu!) berkorbankannya untuk kerja dan janganku terkorban dengannya udah le..!Dari ilmu manusia jadi kaya. Maknanya kalau saya tak kaya lagi, maknanya saya masih tak cukup lagi ilmu la tu.Saya perlu usaha mencari.Jadi saya kekal position optimis!Okey! saya berhenti berceloteh!Inilah yang mampu saya nukilkan buat semua pengemar sukan memancing di Malaysia. Sebuah Dimensi Baru Arena Memancing.Jom Memancing,SOund NAvigation Ranging. Jom Memancing!

1 comment:

  1. abg bdk yg badan bulat 2 nme dia bob ke.....bkn ke dia anak tapi....ptut la ikan xde je....abz tapir mkn...hahahaha

    ReplyDelete